thirza-in-guatemala.reismee.nl

Terug in ons kikkerlandje!

Beste mensen,

Mijn laatste blog komt toch echt uit Nederland...

Zondag lokale tijd 07.37 uur (NL: 15.37 uur) vloog ik van Flores (Tikal) naar Guatemala City. Uurtje vliegen, maar kregen wel ontbijt tijdens deze vlucht!

Daarna opzoek naar de incheckbalie van American Airlines. Snel ingecheckt, al mijn vliegtickets hier al gekregen en ik kon mijn bagage op mijn eindbestemming ophalen! Scheelt weer sjouwen tijdens mijn layovers! Na de incheck mijn overgebleven Quetzales omgeruild naar euro's. De finale van het WK gekeken want dit werd overal op het vliegveld afgespeeld, daarna was het tijd om te boarden.

Na een vlucht van 3,5 uur aangekomen in Dallas. We komen aan rond 16.15 uur, wat betekent dat ik 2 uur overstaptijd heb, maar na driekwartier op de taxibaan gewacht te hebben omdat onze gate niet vrij was, was het 17.00 uur eer dat we het vliegtuig uitkwamen. Een uur om over te stappen, maar ik moest door customs, en jahoor de ruimte was ongeveer net zo groot als een sporthal, en stond helemaal vol! Dit ga ik dus nooit redden... Ik heb nog een poging gedaan door aan te geven dat mijn vlucht met een halfuurtje vertrekt maar hierop kreeg ik het antwoord: 'Ik kan niks voor u doen, u moet de luchtvaartmaatschappij bellen dat u de vlucht niet gaat halen'. Dus ik de luchtvaartmaatschappij bellen, word ik aangesproken door een andere vent, 'U mag hier niet bellen, dit is customs'. Like wtf, lekker eenstemmig allemaal! En dat allemaal voor een domme ESTA-verklaring, toestemming om hier een overstap te MOGEN maken! Na driekwartier hier doorgebracht te hebben, ik door naar de balie van American Airlines, in tegenstelling tot de andere personen was deze mevrouw wel erg betrokken!, snel overgeboekt naar de eerst volgende vlucht, die van 19.15 uur. Die moest ik nog kunnen redden! Totdat ik bij de security kwam... Ik had nog driekwartier maar ook hier was het wederom weer erg druk! Een mevrouw van het vliegveld gaf mij aan dat ik door moest lopen naar de volgende security, hier was het gelukkig niet druk en heb ik op tijd mijn vlucht weten te halen!

Na een vlucht van 9 uur, weinig slaap en overal pijn in mijn lijf, komen we aan in London Heathrow. Bijna thuis! Doordat ik mijn vlucht gemist heb, heb ik hier maar 2 uur overstaptijd, scheelt weer langer wachten! Hier ging het allemaal heel soepel, moest met een bus en metro naar mijn terminal en gate en was ruim op tijd! Zij gaven aan dat het vliegtuig erg vol was dus dat mijn koffer (handbagage) in het laadruim moest, nou helemaal goed! Nu was ik echt bijna thuis... deze vlucht kon niet snel genoeg gaan!

Na een vlucht van 50 minuten kwamen we eindelijk aan op Amsterdam Schiphol om ! Wat is het gek om al die Nederlanders te horen haha, het klinkt als een vreemde taal! Zelfs in de vliegtuigen, waar het personeel Engels sprak, sprak ik Spaans terug haha! Door de paspoortcontrole heen naar de bagageband. Na driekwartier gewacht te hebben op mijn bagage, gaf het beeldscherm aan dat alles op de band lag en alle personen die ik herkende uit mijn vliegtuig waren er niet meer... dus ik naar Aviapartner, aangeven dat mijn bagage niet is gekomen. Zeer goed geholpen! Ze hebben er een rapport van gemaakt en zodra ze mijn backpack gevonden hebben nemen ze contact met me op.

Toen ik door de deur liep stonden al mijn familie en vrienden met allemaal ballonnetjes mij op te wachten haha! Super lief! Wat voelt het raar om hier weer rond te rijden haha! Eenmaal thuisgekomen kwamen ze allemaal mee om wat te eten bij ons, sushi! En nasi voor degenen die geen sushi lusten haha...

Nadat iedereen weg was door naar bed want wat was ik moe zeg, na totaal, met tijdverschillen, 26 uur onderweg geweest!

Vandaag om 08.30 uur alweer wakker, ik ga proberen in mijn structuur te komen door op tijd op te staan en op tijd naar bed te gaan haha! Wellicht helpt het tegen de jetlag... Vandaag ook bericht gekregen van Aviapartner dat ze mijn bagage hebben gelokaliseerd, deze in Amsterdam is gearriveerd en ik het morgen tussen 08.00 uur en 13.00 uur thuis kan verwachten! Zeer goed geregeld!

Met deze blog betekent dit het einde van mijn reis naar Guatemala. Ik wil iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes die ik heb mogen ontvangen deze zeven weken en iedereen die de tijd heeft genomen om mijn blogs te lezen!

Liefs, Thirza

Reacties

Reacties

Anja

Welkom terug lieverd

Nenia

Hi Thirza,fijn dat je koffer gelokaliseerd is.Het is altijd weer wonderbaarlijk,dat de meeste koffers wel weer terug komen ondanks de duizenden waar regelmatig iets mee mis gaat.Zelf heb ik daar ook al diverse keren mee te maken gehad.oa
op mijn rondreis de Mayaroute.
Probeer dan maar weer eens in Guatamala bij een tussenstop wat kleding te kopen.Dat werd lenen van de medereizigers grrr.Maar bij thuiskomst na dagen toch weer de koffer terug die ook een wereldreis had gemaakt. Nu voor jou weer na alle belevenissen terug in t hectische europa.Rust lekker uit en tot ziens weer
PS,Ik heb er bewondering voor dat je tot t laatste toe het blog bijgehouden hebt,met ook nog eens zeer lange verhalen.Petje af hoor!?

Aukje

Wat een reis Thirza, maar uiteindelijk is alles toch goed gekomen.
Wat zullen je ouders, broer en oma blij zijn geweest toen jij door de schuifdeuren van Schiphol kwam lopen.
Zag dat je met je moeder al naar de bioscoop ben geweest, leuk hoor!!
Bedankt dat ik mee mocht genieten van jou reis en belevenissen!!
Rust lekker uit en geniet van je familie en vrienden?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active