thirza-in-guatemala.reismee.nl

The beach - Monterrico

Hola!

Ik heb jullie al verteld van mijn dokterbezoek afgelopen week! Gelukkig gaat het nu al een stuk beter met mij en slaat de antibiotica aan!

Afgelopen donderdag besloten toch weer mijn Spaanse les op te pakken, die twee uurtjes in de middag kom ik wel door. Aangezien ik het in bed liggen en slapen wel een beetje zat begon te worden!

Ik had weer een andere teacher voor deze twee dagen haha! Maar ook zij was wederom weer erg leuk! Hebben de pasado afgerond en begonnen aan de futuro! Kreeg vrijdag een compliment van haar dat ik ‘muy inteligente’ ben en ik zeker door moet gaan met Spaans aangezien ik de futuro in twee dagen geleerd heb haha! Na afloop betaald en afgesproken dat ik volgende week mijn certificaat op kan halen!

Vrijdag voelde ik me al wat beter en dus heb ik mijn shuttle naar Monterrico geboekt voor het weekend! ‘S avonds met Gary en wat vrienden naar McDo geweest voor een ijsje! Elke vrijdag traditie! Bij de farmacia nog wat mosquito spray gekocht want Monterrico staat bekend om de malariamuggen!

Zaterdagochtend ontbeten en om 08.00 uur zou ik opgehaald worden door de shuttle. Maar net zoals bij Lago Atitlan waren ze weer 45 minuten te laat... misschien omdat ik aan het eind van de stad woon of gewoon omdat ze t leuk vinden, idk, but I don’t like it haha!

Het is bizar hoe het landschap hier verandert! Zodra je de bergen uitkomt is het een rechte weg naar de kust omringd door bananenplantages! Hoe dichter we bij de kust komen hoe warmer het wordt!

Om 12.00 uur komen we eindelijk aan in Monterrico. Onthaald door Philippe, eigenaar van mijn B&B La Palma, eerst bijkomen met een glas water in de woonkamer haha! Daarna naar mijn kamer en het dorp verkent! Eerste terrasje duurde me te lang voordat ik geholpen werd dus doorgelopen naar een andere, Johnny’s Place. Hier gelunched, teruggegaan naar mijn kamer om even wat te slapen wat ik was kapot!

Klaar voor avondeten, eerst de sunset bekeken vanaf het strand en daarna gegeten bij hotel El Delfin! Wederom duurde het weer 40 minuten voordat er iemand kwam, maar goed, ik moest wat eten haha! The homemade chickenfingers with honey-mustard sauce maakte veel goed! Om 8 uur was live muziek dus ik besloot nog even te blijven. Tussendoor besloot een vrouw, dronken, een gesprek met mij aan te gaan over hoe ‘brave’ I was that I was doing this alone, alsof ik de enige ben?!! Hierna besloten terug naar huis te gaan, want dronken mensen en ik is geen goede combinatie haha!

Eenmaal aangekomen in het huis riep Philippe mij naar binnen om de homemade pizza te eten met zijn familie. Pizza, een film en homemade limoncello (jep Philippe is Italiaans....) later was het alweer 00.00 uur en tijd om naar bed te gaan!

Zondag ontbijt, flinke schaal met fruit, orange juice en water. Denk je alles gehad te hebben, krijg je later nog crepes met chocopasta! Wederom weer goed verzorgd! Ik heb zaterdag aan Philippe gevraagd of hij iets weet over de mangrove tour, hij gaf aan dit moet je niet doen via de travel agency’s, Kelly, het meisje dat werkt voor hun, haar broer is visser in dat gebied en Philippe bood aan te vragen of hij mij een tour wilde geven. En jahoor, na het ontbijt zat ik in de auto op weg naar het huis van Kelly, om een private tour door de mangrove te doen! Wat is het hier stil! Het enige wat je hoort is het water en de dieren! Gestopt op een eilandje, de meneer die hier woont maakt zijn eigen zout!

Na afloop heeft Philippe me weer opgehaald. Wat was het warm vandaag! Zeker wel 38 graden, dus onmogelijk om op het zwarte strand te gaan liggen... ik besloot daarom bij de familie te blijven, ijskoffie aangeboden gekregen, gekletst met Kelly bij de hangmat, de moeders met de twee meisjes (2 en 6) kwamen ook naar boven, en jawel, ook ik, moest meedansen op het fruitliedje! Ze begonnen over kokosnoten, toen ik aangaf dat ik nog nooit echte kokosnootmelk gedronken had stuurde ze Kelly gelijk op pad om kokosnoten te gaan halen haha! Dus dat mag ook weer van mijn bucketlist af!

Lunch aangeboden gekregen, echte Italiaanse pasta! En daarna was het alweer tijd om mijn spullen te pakken. Ik gaf aan dat ik naar hotel El Delfin moest omdat de shuttle daar zou stoppen, stond 15 minuten later de vrouw van Philippe aan mijn deur met het verhaal dat zij de chauffeur even gebeld had en dat ik gewoon hier voor het B&B opgehaald werd haha! Wat een prachtmensen! Toen de shuttle aankwam riep Philippe iedereen bijeen, ik dacht wat krijgen we nou, iedereen kwam me individueel gedag zeggen, met jawel, drie zoenen want zo doen we het in Nederland haha!

Om 18.30 uur aangekomen in Antigua. Gegeten en daarna op tijd naar bed want wat was ik moe!

Zo, dat was mijn weekend haha. Mijn laatste week is officieel ingegaan. Deze week geen Spaanse les meer aangezien ik nog een beetje de toerist uit wil hangen Plannen zijn gemaakt, morgen begin ik met de Nederlandse les op school, morgenmiddag ga ik even langs de secondhandmarket om te vragen of zij wat kleren van mij willen ‘kopen’ anders krijg ik al die souvenirs niet mee naar huis Vrijdag vertrek ik met een aantal anderen richting Tikal, voor mijn laatste weekend in Guatemala!

Ik post nog wat foto’s van afgelopen weekend op Facebook!

Reacties

Reacties

Sylvia

Fijn dat het weer wat beter met je gaat.
Kokosnoot is heerlijk als het dezelfde soort is als ik in Vietnam, en Cambodja heb gedronken.

Geniet van je laatste week en neem nog ff je rust zodat je gezond weer terug komt.

Saskia

Wat heerlijk Thirza dat de antibiotica aanslaat en dat je je weer beter voelt.
Volgens mij leven ze daar volgens de volgende regel rustig aan dan breekt het lijntje niet aangezien je steeds zo lang moet wachten op alles hahaha.
Jammer dat je nog maar een weekje te gaan hebt. Maar ik weet zeker dat er personen die niet kunnen wachten om je volgende week met alle liefde je weer te omarmen
Geniet van je laatste week als toerist ;) xo

Mama

Wat verheug ik me op al je verhalen en vooral om je weer ff te kunnen knuffelen?
En die dronken vrouw had wel een punt hoor! Je mag dan niet de enige zijn die zo een reis maakt maar je mag zeker trots opjezelf zijn! Ben ik ook op jou? Eerst nog een week mooie herinneringen blijven maken en dan...... home Sweet home❤️

Nenia

Geweldig weer al die ervaringen.
Het is wel belangrijk dat je gezondheid weer wat beter is,maar je bent nog wel wat erg moe.Dus probeer toch de laatste week ook je rust te nemen voor de vermoeiende terugreis.Ik moest weer denken aan mijn rondreis met een groep,het gebeurde regelmatig als we s,avonds gingen eten(gereserveerd om 19.00 uur)de laatste om 22 00 uur het eten kreeg.Zo ging dat de hele reis door,ook bij de koffieshop en lunch.
Vaak deden we het maar met een zak chips en water,want alles duurde veel te lang.Maar t was een byzonder reis.
En wat hebben wij t in Nederland goed.Nog lekker genieten en weer veilig thuis.Liefs van mij xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active