thirza-in-guatemala.reismee.nl

Even een kleine update!

Hola!

In mijn vorige blog gaf ik aan mij niet erg lekker te voelen, het leek op een griepje, nu het al zes dagen aanhoudt besloot ik gister om toch maar naar de dokter te gaan hier. Weer een hele ervaring erbij!

Goede dokter aangeraden gekregen door een familie in mijn gastgezin. Ik hierheen. Spreken geen Engels. Na halfuur wachten komt de dokter eindelijk, gelukkig spreekt hij wel Engels! Erg vriendelijke man! Mijn verhaal gedaan, alles gaat hier nog op de, voor ons, ‘ouderwetse manier’. Mn bloeddruk meten door zo’n pompding, mn hartslag door te tellen en ga maar door. De klachten die ik heb zijn erg misselijk, ontzettend moe en ontzettende hoofdpijn. Na ‘t onderzoeken van mijn boek besloot hij dat ie bloed-, urine- en ontlastingonderzoek wil laten doen omdat hij denkt aan een salmonella bacterie... heb ik weer hoor!

Voor deze onderzoeken moet je naar een laboratoria, nuchter, dus de volgende ochtend. De dokter betaald (30Q) en de medicijnen opgehaald tegen misselijkheid en de pijn in mijn buik (70Q).

Volgende ochtend naar het laboratoria, ook hier spreken ze geen Engels, in mijn beste Spaans aangegeven dat ik onderzoeken moest laten doen, mn potjes ingeleverd, bloed laten prikken (150Q betaald voor deze onderzoeken) en verder ‘t bericht om 16.30 uur kan je de uitslag komen ophalen.

Met de uitslag weer terug naar de dokter, gelukkig geen salmonella! Maar wel een infectie in mijn buik... de komende 7 dagen aan de antibiotica en hopen dat het weggaat zodat ik nog van mijn laatste week kan genieten!

Ik kijk het deze week even aan, denk niet dat ik naar ‘t project ga, maar wellicht wel mijn Spaanse les weer oppakken, even bekijken hoe ik me voel morgen en of de antibiotica aanslaat!

Wilde jullie toch even op de hoogte stellen van mijn avontuur met de dokter hier haha! Heb ik dit ook weer meegemaakt!

Reacties

Reacties

Sandra

Goed dat je naar de dokter bent gegaan...wel balen... hopelijk nog genieten van je laatste weken.

Anja

Jeetje meid!
Wat een ervaring!
Hoop dat je je snel beter voelt?

Saskia

Oei Thirza wat vervelend
Goed dat je naar de dokter bent geweest en dat hij verder gekeken heeft.
Vaak krijg je toch te horen van kijk het nog even aan en als het na ... dagen nog niet over is kom dan maar terug.
Hopelijk knap je snel op.
Wat waren de kosten nu omgerekend in euro's vast een stuk goedkoper dan bij ons
XO

Nenia

Dat is niet zo leuk,gelukkig geen salmonella.
Hopelijk knap je snel op,opdat je nog even van de laatste week kan genieten.Veel sterkte xx

Jamie

Inderdaad gelukkig geen salmonella maar balen dat er toch iets niets goed is. Goodluck! ?

Lieke, Lia, Elle - team VW

Goed dat je naar de dokter bent gegaan Thirza! Fijn om te horen dat het geen salmonella is, maar een zo'n infectie is ook geen pretje. Hopelijk gaat het met de medicatie snel over en kun je nog flink genieten van je laatste week. Beterschap!

Esther

Goh meis, wat vervelend. Gelukkig blijf je positief en heb je je humor niet verloren. Hopelijk knap je snel op en kun je nog een paar mooie dagen tegemoet?

Thirza

Dank jullie wel voor de lieve reacties!

Sas, totaal was het ongeveer 400Q, dat is omgerekend €45

Aukje

Wens je beterschap en hoop dat je genieten kunt van je laatste week

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active