thirza-in-guatemala.reismee.nl

Nog maar twee weekjes!

Het is weer tijd voor een update!

Over precies twee weken vlieg ik terug naar Nederland! Het aftellen is begonnen, maar ik ga zeker nog genieten van de tijd die ik hier heb!

Deze week was niet zo heel bijzonder op school aangezien we vooral lessen als muziek, tekenen, kleien en vooral veel spelletjes doen hebben gehad! Dit had mede ook te maken met de culturele avond afgelopen donderdag, aangezien alle klassen aan het voorbereiden waren! Dus wat betreft Los Patojos heb ik niet veel nieuws te melden haha... alleen dat de culturele avond erg leuk was! Ik heb verschillende ouders ontmoet en ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje trots was op het groepje uit mijn klas! En vrijdag waren we vrij en we zijn maandag vrij dus lekker lang weekend!

Mijn Spaanse lessen deze week gaan hard haha! Begonnen met de future, nu alweer bij de verleden tijd! Veel oefenen en veel gesprekken voeren in het Spaans met mijn docent! Woensdag/donderdag begon de griep op te zetten dus erg veel last van concentratieproblemen tijdens de lessen maar toch diehard die lessen volgen haha! Ziekmelden ben ik niet zo goed in... Vrijdag invaller gehad aangezien mijn docent, Domingo (ik weet eindelijk zijn naam!) een andere afspraak had, erg leuke les gehad, veel gelachen en hele gesprekken gevoerd in het Spaans!

Ondanks mijn griepsymptomen eigenwijs geen rust genomen en het weekend volgepland.

Zaterdag naar Santo Domingo geweest, tenedor (viewpoint) en veel art! Eenmaal daar bleek dat ze ziplines hadden en ja, daar zeggen wij geen nee tegen, dus samen met Sara de lange zipline route geboekt voor 2.30pm met de Spiderman Zipline! We starten met zo’n 20 mensen, korte en lange route samen, ziplinend (geen idee of dat een woord is maar bij deze ) van boom tot boom! Eenmaal aangekomen bij het eind van de korte route gaan wij met 6 personen verder. De eerstvolgende obstakel is een flinke ladder omhoog... waar ben ik aan begonnen?! Zonder enige grip, knieen die in de weg zitten, zijn we veilig en wel boven gekomen en wat een uitzicht! Na drie vrij lange ziplines en stukje flink steil gelopen kwamen aan bij de laatste dan wel de Spiderman Zipline! Een 400 meter lange zipline waarbij je aan je rug en aan je benen vastgemaakt wordt, oftewel horizontaal in de lucht hangt en naar beneden kijkt! Mijn hart kloptte in mijn keel bij de start maar wat was dit gaaf! Het gevoel dat je vliegt, de wind langs je gezicht, once in a lifetime experience!

Na de ziplines doorgesjeesd naar de shuttle want ik moest t eten redden en Sara moest haar shuttle naar Guatemala City halen! Afscheid genomen van Sara, doorgegaan naar huis voor het avondeten, onderweg nog wat snacks en water gehaald voor morgenochtend, want dan staat Volcan Pacaya op de planning! Wat voelde ik me beroerd deze avond dus ik besloot vroeg naar bed te gaan...

05.20 uur ging de wekker, 06.15 uur opgehaald door de shuttle, na een busritje van 1,5 uur aangekomen bij het nationaal park, waar onze gids Jose ons stond op te wachten. Ik had mezelf voorgenomen om te paard te gaan wanneer ik me niet goed genoeg voelde, aangezien de paarden ons de route achtervolgen en aanbieden (tegen betaling) of je te paard verder wilt. Maar weer het eigenwijze mannetje op mijn schouder wilde graag dat ik het lopend zou doen dusja, ik kocht een wandelstok voor 5Q en wat was ik hier blij mee! Sommige stukken waren vrij lastig, steil en ongelijk, maar ik heb het lopend gehaald! Het eigenwijze mannetje heeft weer gewonnen

Maar jeetje wat een beloning wanneer je bovenkomt! Kijkend naar de actieve vulkaan Pacaya, die rook uitblaast en stenen omhoog gooit! Erg indrukwekkend! Vier weken geleden is Pacaya uitgebarsten en we hebben over de lavastroom gelopen, ja echt, gelopen! Hier hebben we zelfs marshmallows geroosterd! Moet je nagaan hoe warm de stenen nog zijn want de marshmallows smolten echt!

Na het marshmallows roosteren terug naar boven, waar zich de hoogste shop van Guatemala bevindt! Uitleg gekregen over de shop, over de vulkaan Pacaya en natuurlijk kon ik het niet laten om wat te kopen... want ja, zelfs hier op 2500m hoogte vloog een vlinder en of t toeval is of niet, ik geloof dat het opa is en hij me zelfs hier bijstaat! Het kan natuurlijk niet missen, weer toeval of niet, een armband met een family tree... jep, die is van mij! Gemaakt van kokosnootbarst en lavasteen van volcan Pacaya!

De afdaling ging een stuk sneller maar was een stuk minder comfortabel door alle losse steentjes en los vulkaangrind! Rond 13.00 uur weer aangekomen in Antigua!

Nog even naar de markt geweest voor de laatste souvenirtjes, nu heb ik echt alles!, want de komende twee weken heb ik vrij weinig tijd haha! Gegeten bij ta’cool, het is hier nu 20.30 uur en ik denk dat het slim is om vroeg te gaan slapen aangezien ik nog steeds die griepverschijnselen heb...

Deze week ga ik, hopelijk, niet eigenwijs zijn, als ik me dinsdag nog steeds niet beter voel dan moet ik een keer verstandig zijn en me ziekmelden en even mijn rust pakken om weer beter te worden... maarja, zoals ik altijd zeg, eerst zien dan geloven

Ik plaats wat foto’s van afgelopen weekend op Facebook! En spreek jullie snel weer!

Reacties

Reacties

Saskia

Echt wat gaat de tijd snel.
Zaterdag met mams nog over gehad en wij waren de tel kwijt we kamen op nog 3 weken.
Ook ik zeg vaak neem je rust en tijd maar aangezien je nog maar 2 weken hebt. Thuis kan je uitzieken. Oeps geen goed advies vanaf mijn kant.
Enne het was zaterdag leuk je even gezien te hebben. Xo

Mama

Net even een traantje weggepinkt; ik denk idd dat opa bij je is, omdat ie supertrots op je is❤️ Net als wij?

En om ff op sas terug te komen....uitgebreid uitzieken kan idd thuis ; je tijd daar vliegt nu voorbij maar neem geen onnodige risico's !!!

Nenia

Jeetje Thirza,wat een belevenissen weer allemaal.En wat een doorzetter ben je toch,om dit allemaal te doen ondanks griepverschijnselen.
BYZONDER ook die vlinder en dat armbandje.Ja er gebeuren vaak dingen die men niet kan verklaren.
Leuk dat je ook even bij de bbq was.
De techniek staat echt voor niets.
Nog een fijne 2 weken en dan heb je een ervaring die je nooit meer zal vergeten.Pas op je gezondheid!
Liefs van Nenia en ook de groeten van Rinus xx

Jamie

Jaaaaaaaaaaaaa ik ben al aan het aftellen hoor! ???

Aukje

Wat gaat de tijd snel maar weet zeker dat er veel lieve mensen zoals je ouders broer en oma vol ongeduld zitten te wachten op het moment om jou weer in hun armen te kunnen sluiten
Tot tot tot geniet van de dagen en beterschap??

Aukje

Bedoel natuurlijk toi toi toi ?

Sandra

Mooie ervaringen. Leuk om te lezen. Maar pas goed op jezelf.. niet de griep helemaal negeren...Geniet nog van de laatste weken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active