thirza-in-guatemala.reismee.nl

De eerste week zit er alweer bijna op!

Guyss,

Morgen zit de eerste week er al weer op... ik ben niet in staat geweest om elke dag wat te posten op mijn blog dus komt vandaag een korte samenvatting van mijn eerste week haha!

Maandag mijn eerste les gehad, na 2 lessen zonk de moed mij in de schoenen en dacht ik hoe ga ik dit ooit onder de knie krijgen, nu, na 5 lessen merk ik dat mijn vocabulair flink gestegen is en ik al beter begrijp waar mensen het over hebben! Ik probeer in mijn beste Spaans nu terug te praten    Dit weekend is het tijd om 50 werkwoorden te stampen dus diehard stappen wordt hem niet...

Dinsdagmiddag ben ik samen met andere studenten van de taalschool naar de macademia farm geweest, erg interessant hoe dit proces in z’n werk gaat en wat voor simpele werktuigen ze hier gebruiken! De weg naar de farm was middels een zogenoemde chickenbus, oude Engelse schoolbussen die ingezet worden als bussen, ook voor locals. Op de terugweg was de bus overvol maar liet toch telkens mensen binnen, hutje op mutje kwamen we terug in Antigua!

Woensdagochtend ben ik samen met mijn docent en wat andere docent-student-koppels naar een lokale boerderij geweest. Dit om het Spaans te bevorderen en ook eens iets anders te doen dan in de tuin Spaans leren haha! Na de rondleiding hebben we wat gedronken met z’n allen en hebben we het spelletje ‘Wie ben ik?’ gedaan! Teruggekomen van de farm was ik doodmoe, ik heb niet echt de tijd genomen om van mijn jetlag af te komen dus vandaag was de uitgelezen kans om even smiddags lekker op bed te liggen en niet zo veel te moeten doen.

Donderdagmiddag ben ik beetje gaan sightseeingen door Antigua. Leuke straatjes ontdekken, leuke winkeltjes ontdekken, even bekijken waar alles een beetje zit. In het centrum was een of andere optocht van, ik denk, een heilige van de kerk, wanr alle straten waren versierd en er liep een trommelorkest achteraan! Hierna doorgelopen naar dé mcdonalds van Antigua die bekend staat om zijn mooie tuin! Goed excuus voor een lekker ijsje, mcFlurry oreo met verse aardbeien!   Na de mcDonalds mn weg vervolgd naar de local market waar ik compleet verdwaald ben, want jeetje, wat is het hier gigantisch! Uiteindelijk een uitweg gevonden en besloten terug naar huis te gaan. Eenmaal in het huis bleek de tweepersoonskamer met prive badkamer vrij te zijn gekomen en werd mij aangeboden om samen met een Amerikaanse (Sara) deze kamer in te gaan, dus het verhuizen kon beginnen! Het enige nadeel aan deze kamer is dat het pal aan de weg ligt en de chickenbuses erg veel lawaai maken...

Tijdens de les vrijdag merkte ik dat het bijna weekend was want wat was mijn concentratie ver te zoeken! Na de lunch ben ik met Sara naar de markt geweest om een paraplu te kopen want het regenseizoen is toch echt begonnen! Het begint vaak rond een uurtje of 17.00 uur te regenen en soms te onweren en dit houdt vaak niet op tot de volgende ochtend...

Om 14.00 uur ben ik samen met Sara naar een textielworkshop gegaan waar wij ons eigen armbandje hebben geweven! De creativiteit moest uit mijn tenen komen haha!   

‘S avonds heb ik samen met Sara een soort kroegentocht gehouden in Antigua en we uiteindeijk belanden in een salsabar haha! Maar nee, ik heb niet gedanst...   

Vandaag, zaterdag, hebben we een uurtje langer kunnen slapen en na het ontbijt zijn we naar het uitkijkpunt Cerro de la Cruz gelopen! Een flinke trap omhoog, maar deze valt uiteindelijk wel mee als je doorhebt hoe dichtbij het eigenlijk is! Het uitzicht is fenomenaal! Alleen jammer dat de bewolking een deel van de Volcano de Agua bedekte...

Na de lunch ben ik even naar de markt geweest en ben ik bij een travel agency langsgeweest om te informeren naar de prijzen van de tours die ik wil gaan doen!

Eén trip, en ook gelijk de laatste trip, staat al gepland en is geboekt! Ik ga het laatste weekend dat ik hier verblijf naar Tikal, de oude maya reünies! Ik ga met de overnightbus vrijdagnacht naar Flores, kom daar zaterdagochtend aan en ga via mijn hostel naar Tikal inclusief guide en transfer, ik overnacht in dat hostel en de volgende ochtend vlieg ik terug naar Guatemala City om mijn vliegtuig terug naar Nederland te pakken!

Een andere tour die op de planning staat volgend weekend is het beklimmen van de Volcano Acatenango. ‘Acatenango is met een hoogte van 3976 meter de 3e hoogste vulkaan van Guatemala. De tweedaagse hike brengt je langs 3 microklimaten waardoor je elke paar uur in een totaal andere omgeving staat. Daarbij heb je vanuit Acatenango uitzicht op de omliggende vulkanen Agua, Fuego en Pacaya en juist dat maakt dit een van de mooiste hikes in Midden-Amerika. Fuego is erg actief en met een beetje geluk zie je bijna elk uur een indrukwekkend uitbarsting waarbij rook, as en stenen in de lucht worden gespoten’.

Verder is het plan om een dagtour te plannen naar lake atitlan, een kratermeer omringd door de drie vulkanen!

Ik zal proberen wat foto’s van de afgelopen dagen op mijn blog te plaatsen, mocht dit niet lukken dan zijn ze te vinden op facebook!

Liefs

Reacties

Reacties

Mama

Wat een mooie indruk van je 1e week.....jammer dat je de foto's niet op je blog krijgt maar jouw profiel op fb zoeken kost ook geen moeite??

Saskia

Jeetje wat snel he
Al weer een week voorbij.
Wat gaaf allemaal wat je gaat doen en al hebt gedaan.
Nu je weet hoe je armbandjes moet weven kan je wel als vrijwilligster aan de gang op de zeilzolder van de Bataviawerf ;) hahaha
Xo

Lieke, Lia & Elle - team VW

Fijn om te horen dat de eerste week goed is gegaan en je Spaans al goed vooruit gaat! Hopelijk heb je er veel plezier in. De uitstapjes klinken fantastisch. Geniet ervan! Groetjes

Nelleke

Eehhh hoe is het met je ?? Aangezien je dit gister schrijdt vanuit antigua en de vulkaan nu is uitgebarsten jeetje zeg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active