thirza-in-guatemala.reismee.nl

Het grote avontuur is begonnen!

Beste allemaal!

Ik ben heel maar met een giga jetlag aangekomen!

Om 03.30 uur ging zondagochtend de wekker... klaar om op reis te gaan. Check-in ging soepel, daarna nog even koffie gaan drinken voordat ik door zou gaan naar de douane. Staan opeens je beste vriendinnen en je, zoals mn moeder t altijd zegt, substite moms voor je! En wat was dat geweldig!

Na een vrijwel emotioneel afscheid werd het tijd om toch echt alleen op pad te gaan. Van Amsterdam vloog ik naar Madrid. Waar ik naar heel de andere kant, met een metro!, van het vliegveld moest om op het vliegtuig te stappen naar Guatemala City! Na driekwartier in de rij te hebben gestaan bij de douane ging dit eigenlijk ook heel vlekkeloos. Maar sjees, wat duurde die vlucht lang!

Aangekomen op Guatemala City werd ik opgewacht door iemand van de talenschool en na driekwartier rijden (over allemaal hobbelige weggetjes) kwamen we aan bij mijn gastgezin. Ik werd hier voor de deur afgezet en verder was ‘t eigenlijk zoek het maar uit. De communicatie verliep niet zo best aangezien mijn gastvrouw totaal geen Engels spreekt en ik, met mijn paar woorden Spaans, haar ook niet echt begreep. Gelukkig verbleven er nog andere studenten die mij wegwijs konden maken!

Samen met een van hun ben ik nog een hapje gaan eten en daarna lekker mn bed ingedoken!

Om 06.30 uur ging de wekker weer, want ja, ontbijt om 07.00 uur... Het ontbijt bestond uit scrumbled egg, brood en een of andere bonenspread. Nou en dat heb ik geweten haha!

Na het ontbijt op weg naar de talenschool en blijkt dat ik gewoon prive les krijg! Hele leuke vrouw die godzijdank wel een beetje Engels spreekt haha! Na een wandeling van 10 minuutjes komen we aan in een grote tuin waar allemaal tafeltjes met twee stoeltjes eromheen staan, nou dat was dus het ‘klaslokaal’!

Smiddags is het weer hier echt te warm om echt actie te ondernemen dus na een zoektocht naar een bankautomaat toch maar terug gegaan naar mijn kamer en vervolg die poging vanavond na het eten wel weer!

Noou dit waren zo’n beetje de eerste dagen van mijn grote avontuur en tot snel!

Liefs,

Thirza

Reacties

Reacties

Mama

Geef jezelf de tijd ....,?

Saskia

Hey Topper,

Stoer hoor zo in je eentje deze reis en avontuur.
Vanmorgen wel even gedacht wat voor reclame heb ik nu weer in mijn mailbox Reismee
Gelukkig was het geen reclame
Privé les is wel fijn denk ik zo om de taal te leren
Hopelijk ben je snel van je jetlag af

Romeo

Wauw wat een super avontuur ga je tegemoet! Heel veel plezier met dit avontuur!

Aukje Okken

Wow wat een avontuur, wens je een hele fijne tijd toe Thirza!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active