thirza-in-guatemala.reismee.nl

De voorbereidingen zijn in volle gang!

Hallo allemaal!

In januari heb ik eerder een bericht gepost waarin ik besloten heb om twee maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in Guatemala!

Nu 2 maanden verder zijn de voorbereidingen in volle gang...

Na vele schriftelijke formulieren ingevuld te hebben, een CV in het Engels gemaakt te hebben en een motivatiebrief te hebben geschreven, heb ik begin februari ook de bevestiging gehad vanuit Guatemala dat ik welkom ben als vrijwilliger bij hun project!

Toen kon de voorpret beginnen... Ik ga een vrijwilligerstraining volgen, die gepland staat op 7 april!

Inmiddels zijn ook de vliegtickets geboekt! Ik vertrek op zondag 27 mei in de ochtend, na een reis van ruim 16 uur kom ik eind van de middag aan in Antigua, Guatemala. Antigua is de hoofdstad van Guatemala, daar verblijf ik drie weken om Spaanse les te volgen op een universiteit daar. Na deze drie weken ga ik voor ruim vier weken ergens anders op een project werken, jammer genoeg is deze locatie nog niet bekend! Daarna weer terug naar Antigua om maandag 16 juli weer aan te komen op Amsterdam Schiphol.

Natuurlijk komen er ook vaccinaties bij kijken... Tegen hepatitis A en DTP moet ik verplicht ingeënt worden, ook deze afspraak staat gepland in april!

Om mezelf goed voor te bereiden heb ik een cursus Spaans bij LOI aangeschaft zodat ik enigszins voorbereid op reis ga... Zo kennen jullie mij waarschijnlijk ook wel; tikkeltje perfectionistisch

Verder ben ik druk bezig met al het geld inzamelen om deze reis voor mij mogelijk te maken! Ik werk momenteel fulltime in de horeca, daarnaast geef ik bijles tegen betaling, pas ik op en ben ik oude spullen die ik niet meer gebruik aan het verkopen! Ook heb ik een flyer laten afdrukken die ik overal en nergens ga ophangen voor mogelijke donaties (ook bijgevoegd als afbeelding!). En heb ik een online doneeractie opgestart om het geld bij elkaar te sparen! Met mijn eigen acties ben ik al op tweederde van het bij elkaar te krijgen bedrag, alleen de laatste loodjes zijn het moeilijkst... dus mocht jij iets willen doneren om deze reis mogelijk te maken? Dan zou ik jou daar eeuwig dankbaar voor zijn! Het hoeft geen groot bedrag te zijn, alle kleine beetjes helpen! Voel je vooral niet verplicht! De link naar deze doneeractie staat hier: https://www.doneeractie.nl/vrijwilligerswerk-in-guatemala/-27488.

Het lijkt mij leuk als jullie mij blijven volgen door je aan te melden op de mailinglijst! Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar de homepagina op mijn blog;
  2. Rechts onderaan de pagina vind je het kopje 'Blijf op de hoogte!';
  3. Vul hier je e-mailadres in en ik hou je op de hoogte van mijn reis!


Tot de volgende keer!

Liefs, Thirza

Reacties

Reacties

Mama

Zo trots op jou❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active